Επικοινωνία

Μπορείτε να στείλετε το κείμενο σας στο info@vetonews.gr & veto910@otenet.gr. Τηλ. 6947323650

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

pliakisτου Εμμανουήλ Πλιάκη*
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και μαζί η «απειλή» που λέγεται χριστουγεννιάτικο τραπέζι, αλλά και γλυκά, δίπλες, και ότι περιλαμβάνει και απαιτεί η παράδοση μας για τις μέρες αυτές. Τι πρέπει λοιπόν να προσέξουμε όσο αφορά τη διατροφή μας ώστε οι διακοπές και οι χαρούμενες αυτές μέρες να μας αφήσουν μόνο ευχάριστες αναμνήσεις και όχι συμπτώματα δυσπεψίας και παραπάνω κιλά;

Tα Χριστούγεννα είναι η εποχή που οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες τροφών. Οι περισσότεροι μπαίνουν σε πειρασμούς είτε σε πάρτυ του γραφείου και των φίλων, είτε σε οικογενειακές υποχρεώσεις. Κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων η αυτοσυγκράτηση κάποιων μειώνεται λόγω των πολλών πειρασμών και η προσπάθεια να ακολουθήσουν μία δίαιτα για απώλεια βάρους ή απλώς μία σωστή διατροφή μπαίνει σε σκληρή δοκιμασία. Το παραδοσιακό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι συνήθως γεμάτο από φαγητά. υψηλής περιεκτικότητας σε κορεσμένο λίπος, χοληστερίνη, ζάχαρη, νάτριο και θερμίδες, όμως, συναισθηματικά, είναι πολύ σημαντικό για μας.
Ενδεικτικά μπορούμε να αναφερθούμε στις θερμίδες που μας δίνουν τα πιο ¨επικίνδυνα¨ τρόφιμα στην εορτάστικη αυτή περίοδο. Έτσι, πολύ απλά 3 κομμάτια (90γρ) χοιρινή τηγανιά έχουν 200 θερμίδες, 1 μέτριο κομμάτι βασιλόπιτα (200γρ) περίπου 250 θερμίδες, 1 μέτριος κουραμπιές (60γρ) περίπου 180 θερμίδες, 1 μικρό μελομακάρονο(40γρ) 110 θερμίδες, 3 μικρά γιαπράκια ή λαχανοσαρμάδες 230 θερμίδες και μια δίπλα περίπου 250 θερμίδες. Πραγματικά εξοντωτικό!

Είναι λοιπόν πολύ λογικό να υπολογίζουμε καθημερινά το ποσό των θερμίδων που προσλαμβάνουμε. Καλό θα ήταν να μην ξεπερνάμε καθημερινά τις 2000 θερμίδες, έτσι ώστε να διατηρήσουμε ένα σταθερό βάρος. Χρήσιμες είναι επίσης και οι παρακάτω οδηγίες:
• Μην ξεκινάτε δίαιτα αμέσως πριν τις γιορτές: οι μέρες πριν τις γιορτές δεν είναι ίσως η καλύτερη περίοδος για να αρχίσει ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος, αφού μετά από λίγες μέρες ακολουθούν τα γεύματα με την οικογένεια γύρω από το γιορτινό τραπέζι. Έτσι, το να υποβάλλουμε τον εαυτό μας σε μια πρόσκαιρη στέρηση, η οποία θα επιτείνει την υπερφαγία μας στις γιορτές, κάνοντας μας πιο επιρρεπείς στους κάθε είδους πειρασμούς δεν είναι μια σωστή πρακτική. Αυτό βέβαια που μπορεί να γίνει είναι να επιδιώξουμε τις 5-10 μέρες πριν τις γιορτές να κάνουμε μια πιο ελαφριά και υγιεινή διατροφή, με άφθονα λαχανικά και φρούτα, χαμηλή πρόσληψη γλυκών και κορεσμένου λίπους μέσα από τυριά και κρέατα. Με αυτό τον τρόπο θα φέρουμε μια καλύτερη ισορροπία στα γεύματα και θα «προετοιμάσουν» και θα μειώσουμε τις καταστρεπτικές συνέπειες των πολλών και συχνών υψηλοθερμιδικών γευμάτων μας..
• Προσπαθήστε να περιορίσετε τις «παρασπονδίες» σας στα 2 γεύματα της εορταστικής περιόδου, δηλαδή ανήμερα τα Χριστούγεννα και ανήμερα την Πρωτοχρονιά ακολουθώντας σωστή διατροφή πριν και μετά.
• Αρχίστε κάθε γεύμα σας με κατανάλωση μεγάλης ποσότητας σαλατικών και λαχανικών. Αυτό θα σας χορτάσει και θα βοηθήσει στη μικρότερη απορρόφηση του λίπους από τα κρέατα και τα τυριά.
• Πριν καθίσετε στο τραπέζι πιείτε 1-2 ποτήρια νερό για να περιορίσετε την όρεξη σας
• Την επομένη από κάθε γεύμα που θα παρεκλίνει από τις κανονικές σας διαιτητικές προτιμήσεις περιορίστε το φαγητό σας σε απλές και μάλλον αυστηρές επιλογές (άπαχο κρέας ψητό με σαλάτα)
• Ζυγιστείτε στην αρχή της εορταστικής περιόδου και κατ' εξαίρεση μετράτε το βάρος σας κάθε μέρα
• Να έχετε ένα γεύμα κάθε μέρα (σε περίπτωση βραδινού γεύματος πάρτε το μεσημέρι μόνο μία σαλάτα με κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι)
• Μην έχετε ενοχές εάν πάρετε μερικά κιλά στην εορταστική περίοδο. Συνεχίστε την προσπάθεια σας και μετά τις γιορτές με νέα διάθεση!
• Εντατικοποιήστε τη φυσική σας δραστηριότητα για να «ισοφαρίσετε» τυχόν διαιτητικές «αμαρτίες»!!
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!

 

 

ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΛΙΑΚΗΣ
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ*